onsdag 13. februar 2008

Hvordan jeg skal bli bedre på skolen


Ja, da var det tid for å blogge litt igjen... Denne gangen skal jeg faktisk snakke litt om min egen skolehverdag. Nå har jeg gått litt over ett halvt år på Sandvika vidergående skole, og jeg føler at det går ganske så bra. Det er å være helt på toppen i alle fag er det bare noen få elever som klarer. Totalt sett, ligger jeg sånn ca. midt på treet sammen de fleste andre elevene. Jeg føler at jeg behersker de aller fleste fagene, men det er jo alltid rom for forbedring.

Nynorsk tror jeg er det faget hvor jeg har størst mulighet for forbedring. For å oppnå dette må jeg rett og slett skjerpe meg og jobbe mer med faget. Når jeg tenker meg om er nok dette nøkkelen til forbedring i de andre fagene også. De fagene som jeg tror jeg har størst forbedrinspotensiale i, nest etter nynorsk, er samfunnsfag og geografi. En annen ting som jeg tror vil gjøre at jeg lærer mer er flere projekter. Jeg synes det er mye mer interessant å jobbe med ett projektarbeid enn å sitte å høre på læreren hele dagen. Varriasjon er en god ting!

Mvh. Vegard Nymoen

Snakkes...

Ingen kommentarer: